Sunday, May 24, 2009

Husam hasil didikan Nik Aziz, bukan anwar

Gua dah bubuh shoutbox kat sbelah tu, tanda gua hargai lelaki_ini.

Time kaseh gak kat bro adukataruna sbb tolong mudahkan point2 yg Nik Aziz cakap tu.

Papehal pun, gua sokong cakap org tua ni. Org tua ni dah lama dalam politik beb. Dia jaga kelantan (dgn bantuan Allah) dah dekat 20 tahun beb. Sape org sekeliling yg jadi think tank dia? Husam dulu pernah jadi setpol dia b4 annual bakri.

Ada bebudak bodoh dok cakap dia ni pro-anwar la, taksub anwar la. Bengong. Husam ni sorg je yg dia boleh ikut, Nik Aziz sorg je beb. Anwar pun slalu kena balun ngan husam dlm meeting pimpinan PR smpi merah2 muka mamat tu nak kena jawab hujah2 husam.

Sesape yg dok percaya hikayat yg husam ni taksub anwar, mmg nak kena tala kat dahi dia, kasi itu tempurung otak pecah. Pastu gua sndiri akan letak tempurung lutut gua kat otak dia, kasik berfungsi sket.

Anwar tu dah makin tua (dah dekat 62 tahun), makin tumpul otak dia. Dulu, time reformasi (umur 51 tahun) dia kat puncak prestasi. Skang ni turn husam plak (skang umur 50 tahun) di puncak prestasi. Takat anwar tu husam tak pandang la.

Lu org nak tau, kat kelantan nun, kawasan mana hok paling bsepah2 ulama? Kat dlm parlimen kubang kerian la. Kat situ banyak gile pondok2 pgajian tradisional, ulama2 otai ramai kat situ la. Dulu husam pnah jadi ahli parlimen situ (99 - 04). Kalo ulama2 otai tu pun bleh trime kepimpinan husam kat situ, maknanya husam ni bukan cikai2 punye olang la. Ulama pun dia boleh pimpin dgn cemerlang. Kalo tak caya, lu org gi la survey kat pondok2 kwsn kubang kerian. Lu org tanya sndiri diorg ttg prestasi husam.

Nik Aziz ni ulama cerdik. Lu org pegang la nasihat dia beb. Kalo lu org pilih nasha mat isa, bmakna lu org blum bsedia nak perintah negara. Kalau la kata tetiba anwar kena sumbat ISA semula, sape yg boleh satukan PR? Nak harap azmin? syed husin? org DAP pun tak caya diorg ni beb.

Kalau PAS, takkan nak harap nasha mat isa? takde ciri universal leader dan elitis (ko gi nengok rumah banglo dia bharga 1 juta kat bdr putra nilai).

Setakat ni, gua nengok husam dah penuhi ciri2 leader PR andai anwar kena pedajal dek najis altantuya. Kalo pape jadi, husam boleh satukan PR utk hadapi saat2 kritikal mcm tu.

Kalo husam ni menguntungkan UMNO, takkan la utusan gigih dok balun husam dgn konsisten. dalam masa sama, dok kempen utk nasha mat isa. Gua tau lu org ade tempurung lutut sbg alat bfikir. sebelum PRU-13, tolong la letak pimpinan yg bleh bawak PAS ni jauh ke depan bsama PR. Talqinkan je UMNO tu, toksah dok kesian dah.

Okla, gua nak gi buang air jap. dah tahan lama dah ni. adios.

2 comments:

Anonymous said...

Setuju dengan lu beb!

Anonymous said...

Bagi clue skit rumah 1juta di bdr putra nilai tue.. teringin gak nak pi tengok. saya kat area bdr baru nilai.