Tuesday, May 26, 2009

Zahid Hamidi Terkincit Bila Dengar Nama Husam..

Wakakaka..Gua gelak sambil memicit2 tempurung lutut gua bila nengok ezam sorg jek datang hujah tv9 mlm ni. Husam tak datang. gua tau reason dia.

Takkan la dia nak buang masa merendahkan martabat intelektual dia nak dtg bdebat ngan katak ezam tu. Tak class langsung. Jatuh standard husam nnt beb.

Yg gua tak bleh blah, bila tengok mat ezam ni kena belasah cukup2 ngan si agus tu. Pergh, mmg tergagap2 dia mjawab soalan2 killer agus.

Tapi, papehal gua mmg bengang beb. Pecite zahid hamidi ni? Terkincit lari bila husam ajak lawan debat. Tarik diri saat2 akhir tanpa alasan plak tu. Menteri tak bleh pakai punya ni. Memang nak kena luku ngan tempurung lutut gua nampak gaya ni.

Gua sarankan husam pasni gi cabar muhyiddin atau najib plak. Toksah dok buang masa gi bdebat ngan menteri2 low class ni. Lu tu bakal timb presiden PAS beb, kena la bertarung ngan org sama level, TPM atau PM.

Takkan nak harap nasa ajak mangkuk bdua tu bdebat. Dia terer bab2 rebut jawatan dlm parti je. Benda lain mana dia pedulik.

Kes Perak ka, pilihanraya kecil ka, presiden kena tibai ngan media UMNO ka, dia pedulik apa? Tu yg dia byk masa nak tabur kempen "pertahankan kepimpinan ulama", "kempen selamatkan PAS dari geng2 erdogan".

Saat2 genting camtu, yg lelain sume busy. Hadi aktif keluar statement, husam plak dok ke hulu ke hilir jadi perisai parti. mat sabu kena tangkap, ahmad awang dok sibuk bantu nizar? Mursyidul Am, presiden & naib pres sume buat keje, apsal timb pres boleh honeymoon plak?

Kalau gua jumpa nasa, mmg gua ingat gua nak bagi gak la sedas dua hikmat petala langit kat dahi dia. Dah la tak perform, pastu ada hati plak nak pertahankan kepimpinan ulama...ops, kepimpinan diri sndiri.

Masa PAS ngan PR dlm keadaan genting, lu org rasa apa agak2nya yg nasa buat? Lu pakai la tempurung lutut lu sndiri. Gua tau lu org sume akil baligh (bak kata TGNA).

Okla, sebelum gua emo, baik gua gi pekena teh ombak kat kedai depan flat gua. Adios.

No comments: